Algemene informatie
Een reis wekt altijd bepaalde verwachtingen, zowel van de reis zelf als van de gekozen bestemming.
Je wilt graag genieten van een prettige en onbezorgde vakantie; BrazilTours probeert zo goed mogelijk aan je verwachtingspatroon te voldoen. Er zijn echter zaken waarop BrazilTours weinig of geen invloed kan uitoefenen zoals vertragingen bij luchtvaartmaatschappijen, lokale gebruiken en/of elektriciteit die plotseling (tijdelijk) kan uitvallen.
Vóór je je keuze maakt en je reservering bij ons onderbrengt willen wij je graag van een aantal belangrijke (reistechnische ) zaken op de hoogte stellen. Lees onderstaande informatie dus s.v.p. zorgvuldig door waarmee je kunt voorkomen dat je voor teleurstellingen én voor minder aangename situaties tijdens de reis in Brazilië kunt komen te staan.
Geschillencommissie reizen
BrazilTours committeert zich aan de voorwaarden van de Geschillencommissie Reizen, welke in geval van een geschil tussen de consument en BrazilTours optreedt als rechter met een voor beide partijen bindende uitspraak.
Aansprakelijkheid bij boeking
Degene die namens of ten behoeve van een ander ( anderen ) een reisovereenkomst aangaat is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien. Bij minderjarigen moet schriftelijk worden aangetoond dat ouders of voogden toestemming voor de reis hebben gegeven.
Aansprakelijkheid bij overmacht
Bij wijzigingen en/of vertragingen in vluchtschema's van luchtvaartmaatschappijen ten gevolge van technische problemen, stakingen en/of weersomstandigheden, kan Braziltours niet aansprakelijk worden gesteld voor de daaruit voortvloeiende kosten. Evenmin kan Braziltours aansprakelijk worden gesteld voor kennelijke fouten en/of vergissingen in het aangeboden reisprogramma of prijstabellen.
Braziltours kan eveneens niet aansprakelijk worden gesteld door vertragingen, oponthoud of schemawijzigingen bij uitvoeringen door diensten van lokale agenten en service binnen en rond hotels die ontstaan zijn door weersomstandigheden, natuurrampen en 'acts of God'.
BTW
Indien tijdens de geldigheidsduur van onze aangeboden reizen de bestaande BTW-voorschriften wijzigen zullen de reissommen ten gevolge hiervan worden aangepast.
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
BrazilTours is een handelsnaam van de REISSHOP, en als zodanig aangesloten bij het SGR onder deelnemernummer 2001. Alle in ons programma gepubliceerde reizen, met uitzondering van lijndiensten welke géén deel uitmaken van een pakketreis, vallen daarom onder de garantie van het SGR. De SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reissom terug te krijgen als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenpresentatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt door het SGR zorggedragen voor de terugreis.
Belangrijk: wanneer je alléén vluchten bij ons hebt gereserveerd geldt de SGR garantieregeling niet!
SGR en dekkingsgarantie
wij willen je er met klem op wijzen dat, wanneer je zélf je vluchten hebt gereserveerd, deze niét onder de garantieregeling van de SGR vallen en je bij een eventueel failissement niets kunt claimen.
Wanneer vluchten samen met een landarrangement bij een bij de SGR aangesloten touroperator zijn ondergebracht valt het héle arrangement onder de garantievoorwaarden van de SGR en kan bij een faillissement de gehele reissom worden geclaimd.
Bovendien: wanneer vluchten niét via ons zijn gereserveerd en je bent vertraagd of je vlucht wordt geannuleerd, worden wij niét automatisch op de hoogte gesteld wat grote gevolgen voor het verdere verloop van je reis kan hebben.
Voor het aanvragen van een offerte. Of neem telefonisch contact op via 085 - 6255910.